International School – škola u kojoj je svako bezbedan

Vršnjačko nasilje u školama i van njih je problem sa kojim se udruženo moraju boriti država, obrazovne institucije i roditelji. Rešavanje ovog problema je jedan od najvećih izazova za obrazovne institucije 21. veka. Zbog toga je International School razvila preventivne metode kako bi sprečila svaki vid vršnjačkog nasilja.


Iako u International Schoolu nije zabeležen nijedan slučaj vršnjačkog nasilja, zbog mera bezbednosti, stvorili smo sistem kojim će škola brzo reagovati u ovakvim situacijama, zaštititi svoje učenike i ukloniti uzroke nasilnog ponašanja.

Šta je vršnjačko nasilje?

Prevencija nasilja

Vršnjačko nasilje je neželjeno, agresivno ponašanje među decom školskog uzrasta koje se vremenom ponavlja ili ima potencijal da se ponavlja. Ono uključuje postupke poput pretnji, ogovaranja, fizičkih ili verbalnih napada i namernog isključivanja nekoga iz grupe.

Postoji četiri tipa vršnjačkog nasilja:

Preventivne mere – Zbog čega u International School nema vršnjačkog nasilja?

1. Zdravo i bezbedno okruženje

U školi su učenici okruženi profesorima koji imaju odlična praktična znanja iz pedagogije. I tokom odmora, i tokom vremena koje provode u dnevnom boravku, učenici su bezbedni jer su profesori uvek prisutni, a školsko obezbeđenje nikada ne napušta zgradu i uvek je spremno da reaguje. U International School postoji i mogućnost organizovanog prevoza dece od kuće do škole i obratno, koju mogu da iskoriste svi učenici.

SG_nastavnik_i_ucenik2. Udruženi sa roditeljima u borbi protiv vršnjačkog nasilja

Kako bi se sprečilo svako agresivno ponašanje učenika, posebna pažnja se posvećuje saradnji škole sa roditeljima. Oni redovno dobijaju obaveštenja od škole o ponašanju i uspehu svog deteta, i pri prvim znacima nekog problema ili konflikta među učenicima, roditelji su informisani. Takođe su pozvani da jave školi ukoliko primete bilo kakvo čudno ponašanje kod svog deteta, bez obzira da li sumnjaju na vršnjačko nasilje ili neki drugi problem.

3. Radionice i izgradnja emocionalne stabilnosti učenika

Radionice na temu inkluzije, tolerancije i poštovanja koje organizuju školski psiholog i pedagog doprinose stvaranju klime u kojoj se nasilničko ponašanje oštro osuđuje, a sa druge strane, kod učenika grade razumevanje za potrebe svakog pojedinca i poštovanje različitosti. Na taj način je materijal koji se tiče prevencije vršnjačkog nasilja ugrađen u plan i program školskih aktivnosti.

4. Pripreme za situacije izvan škole

Iskustva drugih škola pokazala su da se nasilno ponašanje dece često manifestuje van škole, na ulici, u parkovima ili drugim javnim prostorima u kojima učenici provode slobodno vreme. Razvijanjem međuljudskih odnosa kojie počivaju na toleranciji, razumevanju i poštovanju, kao i sportskog duha, učenici u International Schoolu prolaze kroz sve ove teme na časovima i radionicama kako bi bili spremni i za situacije izvan škole.

Slika_3 (1)Bezbednost učenika na prvom mestu

Ukoliko i pored preventivnih mera International Schoola bude došlo do incidenta, zaposleni ove škole postupiće u skladu sa zakonom. Postoji jasna procedura koja se primenjuje u ovakvim situacijama kako bi zaštitila sve aktere.

U International Schoolu bezbednost, fizičko i mentalno zdravlje učenika su na prvom mestu. Metode kojima se stvara bezbedno okruženje svakodnevno se usavršavaju kako bi bile još efikasnije i kako do neželjenih situacija, koje uključuju i vršnjačko nasilje, ne bi nikada ni došlo. Zbog toga u International Schoolu nije zabeležen nijedan slučaj bilo kakvog nasilnog ponašanja.

Ukoliko primetite bilo kakav vid nasilja, psihičkog ili fizičkog zlostavljanja u školi ili u njenoj okolini, molimo vas da to prijavite popunjavanjem OVOG UPITNIKA.

Time ćete pomoći ne samo vašim vršnjacima već i školi koja će preduzeti sve da se ovakve situacije ne bi desile.

Leave a Reply

Register
Upis za generaciju 2020/21. je u toku! Prijavite se ovde »